söndag 16 maj 2010

Rensning pågår!

Idag har jag ägnat större delen av dagen åt att städa och rensa i barnens rum. De har så mycket smågrejjer och kraffs så det krävs en rejäl genomgång då och då. Och allra lättast är det att göra det själv, för då får jag slänga allt skräp som jag vet att de aldrig kommer att sakna.

Och idag hade jag dessutom en sån tur så att lillasyster Elin befann sig på Ikea samtidigt som jag kom på att Viktor behöver en ny skrivbordsstol. Så förhoppningsvis kommer hon hem med en sådan (om de får plats i bilen...).
Uppdatering lite senare: Det blidde ingen stol. De som fanns kvar stod hööögt upp och behövde lyftas ner med truck. Och nån sådan fanns inte i närheten så stolsköpet får vänta tills nästa gång bilen styrs mot Ikea. Vilket lär bli snart eftersom vi har en del som behöver lämnas tillbaka....

Inga kommentarer: