söndag 23 maj 2010

Hänger inte med...

Nu är det bara tre veckor kvar att jobba. Sen ska jag och barnen ha åtta veckors sommarlov.
Men jag är inte alls där, har knappt fattat att det är maj ännu. Och ännu mindre att terminen snart är slut. Det är massor att avsluta på jobbet och en hel sommar som ska planeras.

Men det mesta brukar ju lösa sig. Så nu börjar jag med att fokusera på den kommande veckan. Den innehåller en heldags fackkurs, kvällsmöte på jobbet, fotbollsträningar och grillkväll med kära kollegor. Och en make som åker till Australien så det blir nog så där lagom stressigt. Tur att jag har en mamma och syster samt snälla grannar som alltid kan ställa upp!

Nu är det bäst att mysa lite med maken. För honom ser jag inte igen förräns på lördag...

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Åtta veckor ledigt var inte dåligt! Vilken lyx! Och Henrik ska till Australien alltså! Lyllos honom! Är det jobb eller bara roligt såsom safarit i Sydafrika?

Anna sa...

Denna gång är det bara jobb. 25 timmar flyg dit och 30 hem och så två dagar däremellan i ett datalabb. Så denna gång är jag inte lika avundsjuk....

8 veckor ska bli superskönt. Det gäller att spara på föräldraledigheten :)så man kan ha så här långt och skönt sommarlov.