tisdag 25 maj 2010

Trött

Idag har det varit en lång och intensiv dag.
Började med att göra matsäck till Viktor som skulle på utflykt tillsammans med hela låg och mellanstadiet. Tyvärr valde de en dag då regnet öste ner så det blev inte riktigt som de hade tänkt, men några timmar var de i alla fall ute innan de gick tillbaka till skolan för att äta den medhavda matsäcken.

Själv tillbringade jag dagen i ett konferensrum på stadshuset. Facklig grundkurs 3 stod på schemat och vi fick lära oss om lagar, att argumentera, om läraretik mm. Rolig och lärorik dag men trött i huvudet var jag när jag gick därifrån kl 16.
Men det var bara att bita ihop, hämta barn, laga mat och lämna över till barnvakterna för att bege sig till jobbet för ytterliggare 3 timmars jobb.

Nu är jag i allfall hemma. Och tänker ta mig en kopp the innan jag kryper ner i sängen för min skönhetssömn. Känner mig rätt trött, säkerligen på grund av att Henrik åkte bort igår. Och jag sover alltid ganska dåligt första natten själv. Sen brukar det ordna till sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen förstår dig! Att lära sig allt om fackliga frågor kan vara bra, när barnen blir större kan du söka jobb som ombudsman.
Hoppas du sov gott & känner dig bättre idag. Se fram mot helgen & din tjejträff fredagkväll, ta sen en riktig egen lång lördag morgon. kram mamma