måndag 24 januari 2011

Drömmer


Just nu fantiserar jag om en resa till Thailand nästa vinter. 2 eller 3 veckor i nåt som de flesta verkar tycka är paradiset känns mycket lockande.

Min kära man tycker att det är för mycket pengar. Å ena sidan har han rätt, man får mååååånga spaniensemestrar för samma pengar. Men å andra sidan så funkar inte spanien särskilt bra som solsemester runt jul och nyår. Och då drömmer jag istället om Thailand. Eller västindien. Eller Malaysia. Eller nåt annat riktigt varmt ställe.

Drömma kan man ju få. Det kostar inget.
Nån som hänger med?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hänger gärna med i drömmen! Verkar alldeles underbart, har inte hört någon som tyckt att det är "sådär" i Thailand...

Anonym sa...

Jag säger bara Afrika - Zanzibar....... kram Mamma

Anonym sa...

Apropå Thailand "sådär", det har faktiskt jag hört. Sofia & Kriill inte tyckte det var vad dom förväntat sig...... kram Mamma

Mia sa...

Love Thailand. Vi är ett gäng som firar våra 40-årsdagar där nästa vinter. Hurra. Två veckor med sol, bad och god mat.

ÅK. ÅK ÅK ÅK. Spanien finns kvar. strunta i Phuket. Åk till Koh Chang. Där finns allt man behöver men ändå är det som gamla back-packer-Thailand.
Och billigt. Nämn för maken att han kan dricka en öl för 10 spänn på krogen och barnen får GB-glass för 4 kronor och den lyckliga mamman kan köpa fina sjalar och smycken för en spottstyver så kanske han ändrar sig. :-)
Ps:
Västindien -det är dyrt. Och malaysia har inte alls lika god mat.ds

Anna sa...

Mia; låter som bra övertalningsknep mot maken. Ska testa och se vad som händer. Och så ska jag tjata lite... ;)

Anna, Fair and True sa...

Kan verkligen rekommendera Maldiverna. Lite dyrt kanske men så värt det! Finns också Indiens Maldiverna som jag inte minns namnet på just nu. Sri Lanka skulle jag vilja åka till. Thailand är jag lite anti eftersom ALLA svenskar åker dit :)