söndag 9 januari 2011

Livets mirakel!

Idag fick barnen en liten syssling. Henriks kusin Anna och hennes man fick sitt första barn.
En liten dotter som visade sin punktlighet genom att dyka upp på den beräknade dagen.

Och jag blir alldeles varm och nästan gråtfärdig när jag tänker på den lycka de upplever nu. För det är nåt väldigt speciellt att bli förälder för första gången*. Att få hålla i det där lilla knytet som är en del av en själv. Det är en underbar känsla, som inte kan liknas vid något annat.

*Naturligtvis är varje barn ett stort mirakel, men den där första gången är speciell. Man har ju liksom ingen aning om alla de där känslorna som bara sköljer över en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så roligt! Och tänk att Belly Dancer var en tjej....
Fast det har jag faktiskt tagit för givet hela tiden med tanke på "arbetsnamnet"....!
Hälsa dom så gott / kram Mamma

Patrik sa...

Och Gustaf hade rätt! Igen!

Anna sa...

Ja! Han verkar vara ett litet orakel.
Han sa dock idag att han alltid gissar på tjej, för att det brukar bli det ;)

Anna, Fair and True sa...

Jag läste dina fina ord när jag hade som mest baby blues och grät en skvätt. Men bara glädjetårar! :)