söndag 2 januari 2011

Ett helt nytt år...

... har startat.
Har inte avgett några nyårslöften, de brukar mest vara till för att brytas. Men lite tankar inför det nya kan man ju ha i allafall. Jag har två saker som jag måste jobba med.
En är att sänka kraven på mig själv. Allt behöver inte vara perfekt jämt och jag behöver inte alltid vara så himla stressad.
Det andra är att faktiskt lita på att andra också kan, jag behöver inte styra och ställa och kolla allt.

Kort sagt, bli lite mer avslappnad ;)
Njuta mer av livet och av allt jag faktiskt har. En underbar familj med en älskad make och ljuvliga barn, en kär släkt och härliga goa vänner. Ett hus som vi älskar i ett område där vi trivs utmärkt. Ett jobb som är roligt och stimulerande.

Det finns med andra ord mängder av förutsättningar att 2011 blir ett toppenår. Nu hänger det på mig att se till att det blir så också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dina tankar så väl, är likadan själv..... Så det är jättebra att du redan nu har insikten, njut av livet & allt det goda du har. Du räcker så bra som du är! Stor varm kram Mamma

Unknown sa...

Vilka fina tankar Anna, du är så klok! Dina visioner är liknande mina. Tänk om vi kunde tänka lite mer som så. Då skulle vi fömodligen må ännu bättre... kram på dig!

Anonym sa...

Jag hänger med på att sänka kraven, men jag vet faktiskt inte om det skulle funka så bra här borta :S Många varma kramar till dig min kära ex kollega!