torsdag 24 november 2011

En månad

Om en månad är det julafton. I helgen är det första advent.
Och jag har inte fått en enda liten julkänsla ännu. Det mysiga känns mest betungande just nu. Inte bra, inte alls bra. Och inte alls likt mig.
Jag vill ha en riktig mysjul med nära och kära. Men känner att jag inte orkar anstränga mig för att det ska bli så. Så det får bli som det blir. Vilket säkerligen blir bra, men kontrollfreaket i mig vill ju vara säker på att det blir bra.

Kanske ska baka lite pepparkakor i helgen för att komma in the mood. Och så ska ju adventsljustakarna upp och de brukar ju bidra med lite stämning. Om det bara kunde bli lite kallt och komma lite snö också...

Det jag däremot ser fram emot är en lång julledighet och en resa till fjälls med goda vännerna över nyår!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är inte ensam vännen, om den där känslan! Man vill så mkt men har inte orken, våra jobb tar all kraft. Varför är det så orättvist att vi som jobbar sliter "livet ur oss" medans andra inte ens har/får ett jobb??
Jag skulle vilja åka bort från alla bestyr & fira julen med er allihop på ngt mysigt ställe där i ex Dalarna & bara vara..