torsdag 3 november 2011

Quality time

Igår sov Ellen hos farmor och farfar. Med andra ord fick Viktor en kväll ensam hemma med oss.
Idag är läget det omvända. Vilket gör att jag hinner gosa lite extra med min prinsessa.

Jag tycker ju att jag är ganska bra att se båda barnen och på att inte försumma någon av dem. Men det är annorlunda när man bara har en hemma åt gången. De kan få full uppmärksamhet, få prata om just det de vill utan att bli avbruten och få göra just det som passar just nu.

Lite ovant, men ack så skönt för alla nångång ibland. Fast man märker att de själva också saknar varandra. Och DET värmer mitt mamma hjärta enormt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt att det är bra för barnen att få vara själva med er ibland och få vara i fokus. Och dessutom får ju den som inte är hemma, all uppmärksamhet hos farfar/farmor eller hos oss. Att vara själva borta tror jag också är nyttigt & ser fram mot morgondagens besök.... Kram mamma