söndag 24 juni 2007

Midsommar...

Minns ni det där med att plocka sju sorters blommor och lägga under kudden på midsommarnatten. Så skulle man i drömmen få se vem som var ens prins!
Nu minns jag inte hur min prins i drömmen såg ut men säkerligen så var det väl någon i klassen ovenför som man tyckte var snygg eller nåt. Det var nog inte Henrik i allafall eftersom vi inte möttes förrän många år senare, men ändå så är det han - som är min prins alltså!!!

Nåväl, midsommaraftonen var lite kylig och småregnig så vi fick strunta i planerna att sitta ute och satt inne i varma och goa köket istället. Men det var lika mysigt det, kanske nästan mysigare eftersom vi slapp frysa. Är det inte underligt att det så ofta är dåligt väder just på midsommar...

Resten av helgen har vi tagit det lugnt. Igår var det riktigt busväder så då passade vi på att rensa och sortera bland gamla papper och annat här hemma.

Och idag blir det ju kalas, för jag fyller ju hela 31 år. Hipp Hipp Hurra för mig idag!
Så just för tillfället så är min kära make och köper min present; en kaffebryggare som jag själv har valt ut. Så är det när man har en man som totalt saknar den där romatiska överraskningsådran. Men han är bra ändå!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis på födelsedagen!!!

Men visst är det ganska bra att få välja ut presenten själv så man får det man vill ha? Kan ju annars bli vad som helst. Nä, bäst att vara på den säkra sidan. :D

Pernillas blogg sa...

Grattis på födelsedagen :D

Liiite trist att veta vad man ska få, men visst är det kul oxå, då väljer man ju ngt som man verkligen vill ha...

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott! Hoppas att kaffebryggaren va bra! Kram!