fredag 1 juni 2007

Utrensning!


Om ca 1,5 vecka är det dags att starta bygget av vår nya takkupa. Detta innebär att vi i veckan som gått har röjt ur hela arbetsrummet samt rivit det ena badrummet. Lite jobbigt är det ju vart man ska förvara alla prylar under tiden men samtidigt så har det gett oss möjlighet att verkligen RENSA! Och är man, som jag, gift med en hamster så finns det saker att slänga! Vet inte hur många vändor vi har tagit till returstationen, men nu börjar jag se ett slut i allafall...


Dock så har rensningen av dessa rum smittat av sig och jag har hunnit ta ytterliggare ett förråd samt min garderob. Har haft så mycket kläder liggandes som jag aldrig använder. Det är egenligen inget fel på dem men trots det blir de bara liggande. Så nu ligger de i en säck på väg till klädinsamlingen istället.


Takkupan då, jo den ska ersätta vår gamla fula. Och bli typ dubbelt så stor eller nåt. Kommer att resultera i ett ljust, nyrenoverat badrum samt ett alldeles nytt TV-rum med fantastisk utsikt.

2 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Vilken idyll ni bor i, jättefint!!!
Så kul med nytt och fräscht, visst är det jobbigt innan det är klart men det är det väl värt!!!

Lotta sa...

Vilket fint hus ni har. Kommer säkert bli jättebra med större takkupa. Hoppas jobbet går fort och smidigt. Vi får väl se det färdiga resultatet sen?