söndag 10 juni 2007

Sol, sol, sol....

Jag är en sommarmänniska. Jag längtar till sommaren hela året och jag älskar de sena ljusa kvällarna, att kunna bada och sola. Att äta på uteplatsen, att leka i gräset, gunga, spela krocket och kubb...

Men, ibland blir det FÖR mycket sol! Som de senaste dagarna, det har ju varit så hett så man knappt står ut. Så idag måste vi åka och köpa en utemöbel till så att vi kan sitta på vår framsida som vetter mot havet, för där fläktar det i allafall. Baksidan är så het mitt på dagen så man får spader.

Och igår var Viktor på kalas, jag och ett gäng mammor och pappor satt där på baksidan och pustade och ojade oss över vad varmt det var. Och sen konstaterade vi att det faktiskt bara var den 9 juni och att det är långt kvar av en förhopningsvis varm och skön sommar. Och det är ju faktiskt så att man kan undvika de alla hetaste timmarna genom att tex sova middag med barnen och så kan man njuta dessto mera av resten av dagen!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Är också en sommarmänniska. Dagarna rymmer så mycket mer och ljuset gör en glad. Sen vill jag kanske inte ha den hetta som varit nu men jag vågar inte klaga. :)

Anonym sa...

Visst är det skönt med sommar - i måttliga mängder! Hoppas det blev bra med framsidemöblerna!