tisdag 26 februari 2008

Dåligt samvete...

Hämtar barnen senast kl 16 på förskolan. Då är det en del barn kvar, men inte så jättemånga.
Idag var jag tvungen att jobba över i en halvtimme och var inte där förrän 16.30.
Då var Ellen helt själv med sin fröken och Viktor var näst sist på sin avdelning. Det gick förvisso ingen som helst nöd på dem, Ellen satt och ritade med tuschpennor och Viktor busade med kompisen, men jag kände mig ändå som en usel mamma.
Vill ju inte att mina barn ska känna att de måste vara kvar på dagis då ALLA andra får gå hem.
Tur att det inte är ofta som de måste vara kvar längre än till 16.

Imorgon får de i allafall gå hem tidigt för då slutar jag kl 14.
Och då ska vi göra något som Viktor har längtat efter länge, vi ska ta BUSSEN ner på stan.
Har en 1½ års koll med Ellen inbokad på bvc och så blir det fika hos farmor.
Återkommer imorgon kväll med lite nya, fräscha mått på vår lilla solstråle.

Men innan morgondagens roliga eftermiddagsaktiviteter kommer det att bli en tuff dag på jobbet.
Tydligen är det en vattenläcka i marken utanför som de ska gräva upp imorgon.
Vilket innebär noll vatten hela dagen!
Kul på en förskola med 55 barn som behöver gå på toaletten och bytas blöjor på.
Känns sådär när hygienen inte kommer att kunna vara den allra bästa.
Men vi får göra det bästa av situationen, vatten är upptappat och kommunen kommer med vattendunkar imorgon. Och jag har lagt ner ett paket med våtservetter i väskan som vi får ta till i skötrummet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då kan jag hjälpa upp samvetet lite genom att tala om att A ALDRIG får gå hem kl 14. Jag hämtar 1545 och ibland 16 VARJE dag! Oftast ser han ut att stormtrivas så inte går det någon nöd på honom inte!
För övrigt tycker jag att Pershagsbarnen verkar ha det ganska bra, när H gick på dagis var det många barn kvar senare och en del ända till kl 18!

Anonym sa...

oj utan vatten, hoppas ni klarade av dagen.

Våra barn går mellan 6.30-16.15 varje dag utan mån 9-16.15

barnen har ju så roligt med alla kompisar och att vara själv med fröken tror jag inte är så dumt :P
få all uppmärksamheten.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.