söndag 3 februari 2008

Sjukstuga

Mina små älsklingar är sjuka.
Viktor hade feber igår men är idag fri från det men istället rejält snuvig.
Ellen fick hosta redan i torsdags, lite feber igår och nu ännu mera av både hosta och feber idag. Hon har varit otroligt gnällig och grinig hela dagen och man har verkligen märkt att hon inte mått bra.

Så makens första riktiga arbetsdag efter föräldraledigheten blir en vabdag. Men sen är det min tur att ta över för på tisdag måste han nog tillbaka...

Men trots sjuka barn så har vi varit ute en stund i snön idag. Det gick liksom inte att säga nej till att gå ut när vi såg glädjen i deras ögon imorse!
Men ni må tro att Ellen somnade gott efter att ha varit ute och åkt pulka en stund.

Ikväll ska jag i allafall lägga mig tidigt och förbereda mig för ännu en jobbig natt.
För den till idag var inte kul.
Ledsna barn som sov oroligt slutade med att vi alla fyra trängdes i vår säng.
Eller Viktor och Ellen hade ju gott om plats.
Värre var det för mamman och pappan som fick ligga på varsin kant och balansera!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jobbigt...

Hoppas de små kryar på sig fort. Om inte annat för att mamma och pappa ska få tillbaka sin säng. ;)