måndag 4 februari 2008

Namnband...

I förra veckan kom jag mig äntligen för att beställa nya namnband att sy i barnens kläder.
Valde en variant med bara vårt efternamn för att kunna använda samma till båda.

Så i fredags kom inbetalningskortet och till min fasa upptäckte jag att namnet var felstavat. Men efter en titt på orderbekräftelsen bekräftade jag att det inte var jag som gjort fel. Mailade direkt men hann inte få något svar innan banden kom idag.
Naturligtvis med fel namn, eller inte helt fel men det saknas en bokstav.
Ännu ett mail skickades och efter en stund hade fick jag ett svar att de skulle skicka nya omgående.
Skönt - men frågan är vad jag nu ska göra med 100 band med namnet LÖFREN.
Nån som vill ha eller ska de få åka i soptunnan direkt?

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Du får klippa ut de bokstäver du kan använda, t ex E och L för Ellens initialer. Kanske behövs någonstans?!

Anonym sa...

*skratt* Ja det sägs ju bara att man måste märka kläderna, ingen har sagt att det måste vara rätt namn, jag kan säga på dagis att om det står Löfren så betyder det Ferrer? :D

Anna, Fair and True sa...

Om man säger Löfren med fransk accent låter det ganska fint! Ni kanske ska byta namn istället! ;)