måndag 19 januari 2009

Allra dummast!

Idag gick jag från jobbet med begynnande huvudvärk och en förkylning som ligger och trycker i bakgrunden, ni vet så där så man bara vill krypa ner i soffan och ligga kvar där hela kvällen.
Och så kommer jag till dagis, där Viktor och två kompisar dyker upp direkt och vill "fråga", dvs följa med hem...
Och jag orkade faktiskt inte idag. Vilket fick till följd att jag, enligt Viktor var världens dummaste mamma. Han surade och snyftade hela vägen hem...

Som tur var la det sig så fort vi kom hem och ätit mellis.
Och nu har vi i allafall pratat lite om det, för det funkar inte att ha med nån hem VARJE dag. Det orkar inte den här mamman... Nån eller ett par gånger i veckan kan väl vara ok om vi inte har nåt speciellt för oss, men ibland vill jag bara vara med MINA barn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej man kan inte vara hela gatans mamma varje dag. Jag tror att barnen tycker att det är skönt att mamman säger nej ibland, för inte "kan" de själva säga nej om kompisarna pockar på, om du förstår hur jag menar?

Låter underbart med Spanienresa!

Anonym sa...

Hmmm, jag har varit förkyld i en vecka och nu tror jag det håller på att lägga sig.... Får se hur ALmis klarar sig.....
Vi ses på onsdag om du inte är sjuk...

Anonym sa...

Mår du bra i dag då? Hoppas det.