onsdag 15 december 2010

Akupunktur

Idag har jag varit hos Naprapaten med min onda rygg.
Han konstaterade att mitt ena ben, åtminstone just nu, är längre än det ena. Så han drog och masserade och fick dem att bli lite mer jämnlånga :)
Sen knäckte han nacken och några punkter i ryggen och så satte han några akupunktur nålar in i musklerna i ländryggen.
Tydligen tror han att det onda är nån form av muskellåsning, att musklerna liksom krampar och inte kan slappna av. Så målet med nålarna var tydligen att kortsluta den onda cirkeln och få lite mer avslappning i muskeln...

Just nu känns det lite bättre. Långt ifrån bra men kanske lite mindre ont än innan.

Har bestämt mig för att vara hemma resten av veckan för att för hoppnings bli bra. Lite vila blandat med mjuka övningar och värmekudden borde göra susen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Olika långa ben...tror att Fia också har det & jag undrar om inte jag....släktdrag kanske?
kram mamma

Anna, Fair and True sa...

Jag har också lite olika långa ben fast det är permanent om jag förstått det. Jag har som tur var inte haft några problem med det (ännu) och heller inte under graviditeten. Får hoppas det fortsätter så *peppar, peppar* Hoppas också du blir bra i ryggen snart!