onsdag 1 december 2010

Not nice

En av nackdelarna med mitt jobb är att torka upp andra barns kräks.
Det är verkligen INTE kul, och jag tycker att jag riktigt känner hur bacillerna far runt och in i min mun...
Idag var en sån dag. Så efter sanering av barnet och golvet, klädbyte, samtal till föräldrarna mm så spritade jag händerna minst 5 gånger och bad en bön om att klara mig. Funderade på att ta en hutt av handspriten, men tyvärr verkar den vara endast för utvärtes bruk ;)
Är inte speciellt rädd för sjukdommar i övrigt, men just kräksjuka är mindre skoj.

Blir dock väldigt förvånad när jag några få timmar senare möter hela familjen på adventsfika på fritids. Och då menar jag hela familjen inkl det sjuka barnet.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Du skojar! Är familjen i fråga inte riktigt kloka eller?
Nej, det är verkligen en baksida av jobbet, du skulle ha tagit dig en hutt! Själv knaprade jag vitpeppar hela förra veckan. Vi har några magsjuka, men ingen som har kräkts hos oss utan det har brutit ut hemma. Men denna vecka ligger två ur personalen sjuka så smittan finns tydligen kvar någonstans. Lovisa sa igår att mååånga i hennes klass också är magsjuka så vi får väl se om vi kan ducka från alla smittor och klara oss...peppar peppar...

Elin sa...

Är det sant??!! Idioter.

Anonym sa...

Hallå! Hur tänker de?
Håll dig frisk nu, jag vill ju ha vårt samtal imorgon!

Mia sa...

Vad är det för feeeel på folk? Det är ju fullständigt sanslöst.

Själv räknar jag med att familjen Sundling drabbas av magsjuka lagom till nästa helg. Då firar vi födelsedag och har barnkalas. Det vore ju alldeles särskilt olämpligt just då.

Anna, Fair and True sa...

Va! Du borde sagt till och få de portade! Hoppas du/ni klarar er ändå!

Anonym sa...

Hua.....jag förstår dig men förstår inte familjen.
Jag håller tummarna för att spriten gjort sitt.
kram Mamma