måndag 6 december 2010

Skruttan!

Hämtade Ellen vid halv tre idag. Precis innan mellis. Hon var sur redan på förskolan och inte blev det bättre. Men låg blodsockernivå ger hög gnällnivå hos Ellen, så jag tyckte mest att hon skulle skärpa till sig på vägen hem.
Så kom vi hem och hon ville ha gröt (första varningstecknet, äts typ bara när hon är sjuk) och innan den ens var klar ville hon gå till soffan och sova (hmmm, här började varningsklockorna att ringa...)
Och så fick jag för mig att ta tempen, bara utifall att, och vad visade den? Jo naturligtvis en massa feber!
Närmare bestämt 38,6 grader. Stackars lilla gosan.

Måste jag säga att jag kände mig som världens sämsta mamma som inte insåg att gnället faktiskt berodde på att hon inte mådde bra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Ellen, krama henne från farmor och farfar

Unknown sa...

Stackarn, jag har gjort samma elaka misstag och skällt på ett sjukt barn vid ett par tillfällen... Hoppas hon kryar på sig snart! Och du är ju världens bästa mamma till dina barn eller hur! Kram Therése