fredag 3 april 2009

Ooops

Hoppas att jag inte har upprört allt för många med mitt inlägg om den utökade tiden på förkolan.
Det jag skrev nedan är min privata personliga åsikt.
När jag kliver in på jobbet blir jag pedagogen Anna som lyssnar på allas behov och önskemål och försöker tillgodo se allt på bästa möjliga sätt.
Men jag behövde ventilera mina tankar och gjorde det här...

Sen kom det en diskussion på Sofias blogg om bra och dåliga mammor. Och jag måste bara säga att jag tror att alla är både och. Jag kvalar förvisso in på många av punkterna för en bra mamma men kan bara säga att jag en del dagar är en riktigt dålig mamma som skriker åt sina barn när jag är stressad och låter dem titta på TV på tok för mycket. Inte heller gillar jag att sitta i sandlådan eller stå vid gungan flera timmar, det får jag nog av på jobbet.
Men jag är deras mamma, och vi älskar varandra och behöver varandra.
De är bra för mig och jag är bra för dem!

3 kommentarer:

Ponder sa...

Jag tycker inte du behöver be om ursäkt. Det här är din blogg och naturligtvis får du ventilera dina åsikter här, konstigt vore väl annars.

Sen är det väl lite roligt att inte alla tycker lika jämt, utan att man för den delen inte behöver vara ovänner. Tycker jag. :)

Anonym sa...

Självklart måste man kunna använda sin blogg som ventil! Men eftersom alla kan läsa kan det hända att man blir ifrågasatt och i det här fallet blev det nog ett missförstånd. Jag tycker att det är sunt att man kan diskutera olika frågor och att bloggen inte BARA blir en plats för ryggdunkningar (även om det är trevligast).
Jag har inte uppfattat att vi skulle vara ovänner, eller att någon av oss har haft en syrlig ton. Det vore väl otroligt barnsligt om vi skulle vara det för att vi kan ha olika syn på saker (och dessutom var den ju inte ens så olika, det var ju det där med relationen och familjelivet som jag ju tog på fel sätt och det har vi ju rett ut)!
Så nej jag tog inte alltför illa vid mig och jag hoppas att vi ska fortsätta vara vänner även framledes!
Kram!

Anna sa...

Sofia: Vad skönt, för det var absolut inte min mening att såra någon. Klart vi ska fortsätta vara vänner!
Kram på dig!