onsdag 15 april 2009

Studsande drömmar

Förra året önskade sig Viktor en studsmatta. Det blev dock andra presenter istället och nu när det är två veckor kvar till årets födelsedag så har han börjat fundera över vad han ska önska sig detta år.
Han har pratat en del om en sparkcykel, om lego och olika sällskapsspel.
Så idag när vi cyklade hem från dagis så såg han en studsmatta hos en av grannarna (vilken vi för övrigt cyklar förbi varje dag, men han har inte kommenterat den förrän nu.) Helt plötsligt kom han på det "Mamma! Jag vet vad jag önskar mig!"

Undrar vad min lilla prins skulle säga om han visste vad som ligger i garaget och väntar?
Troligen, JIPPIE! Den 29:e vet vi...

9 kommentarer:

Ponder sa...

Jag gissar på att han kommer bli alldeles upp över öronen glad. :)

Anna, Fair and True sa...

Får man fråga vad den kostade? Det är nämligen så att min kompis Helena vill köpa en till sin dotter men har haft svårt att hitta en stor, bra, riktig än som kostar mindre än 2-3000 kr.

Anna sa...

De har en på Coop just nu som kostar 2195:- (tror jag att det var). Den är 396 cm och så ingick skyddsnätet (vilket kostar ett par hundra annars) och enligt beskrivningen så skulle den ha ett extra tjockt kantnät vilket ska vara bra skydd mot skador.


Dessutom kan man nyttja en 5% bonuscheck om man är medlem hos Coop, vilket gör det ännu lite billigare.
Vi har inte satt ihop den ännu, och den kommer ju inte upp före den 29:e men sen kan jag avlämna rapport om hon är intresserad.

Tack för i söndags förresten, det var kul att ses. Hoppas att det blir snart igen.

Anonym sa...

Va glad han kommer att bli :)

Elin sa...

Kan de va en cykel som finns i garaget kanske ;)?

Såg en studsmatta för typ 1400 kr med skuddsnät tror det var på Jula. Den var säkert mindre än den ni köpte. Tycker det är lite lustigt att man oftast får köpa till skyggsnätet, de borde ingå i priset tycker jag.

Anonym sa...

Vilken toppenpresent!

Anna sa...

Anledningen till att vi valde den på Coop, istället för en lite mindre och billigare variant från tec Jula eller ÖB var dels att kantskyddet skulle vara lite tjockare, men oxå att pinnarna som håller upp nätet går ända ner i marken. Vi har kompisar som har problem med att dessa glider ner, då man fäster dem på studsmattans ben.
Hoppas nu bara att den blir bra! Det finns ju en djungel....

Anonym sa...

Ja tiden går och snart är Viktor 6 år, kan det stämma...........
Jag jagar som bäst efter en aldeles speciell present, ngt jag tror att Viktor aldrig ens sett än mindre hört. kram mamma-mormor

Anna, Fair and True sa...

Har skickat era råd vidare till min kompis. Iofs tycker jag en nybliven 4-åring kanske inte behöver en studsmatta men det kanske är pappa Tommie som vill ha den! ;)