måndag 6 juli 2009

Det här med mat...

Jag tycker om att laga mat. Åtminstone när man ska ha gäster eller när man får prova nåt nytt och spännande recept.
Vardagsmaten däremot är ganska tråkig. Och nu på semestern blir det ännu värre än vanligt då det är både lunch och middag som ska serveras varje dag här hemma. Känns just nu som att vi går runt på olika köttfärsrätter (köttbullar, köttfärssås, tacos), korv (grillad, kokt, korvstroganoff), kyckling, pastasallad/sås och lax. Och så rullar det så, om och om igen. Mycket för att detta ju är mat som mina små älsklingar tycker om. Vill ju att de ska vara mätta och glada.

Vad äter ni andra till vardags? Ge mig förslag på relativt enkla, snabba maträtter som kan passa för små kräsna barnamunnar.
Help!

4 kommentarer:

Nina sa...

Vi äter ungefär samma som ni..känns som att samma mat bara går runt runt.
När det var så varmt så åt vi sen frukost och sen åt barnen bara fil eller yougurt till lunch och lite frukt.

Anna sa...

Hej på er!
Mamma mosade alltid jordgubbar, blandade i socker och grädde, sedan serverades det till pannkakor! Mumsigt! Men du dags att uppdatera lite med din ålder va? "snart 33"? JAG är snart 33! KRAM

Anna sa...

Nina: Det är ju så trist... Men det är väl bara att gilla läget.

Anna: Pettitesser... men ok då. Jag ska ändra! Kram!

Anonym sa...

Jordens snabbaste lunch som min buse gillar i allafall:
Knäck några ägg i en djup tallrik, veva runt med någon msk vatten och i med något som finns hemma; lite ärtor och skuren smörgåsskinka, kanske lite överbliven potatis, ost eller vad som helst. In i micron, rör om en gång per minut tills den är klar efter typ 2 minuter!