måndag 13 juli 2009

Heldag!

Vid 9 imorse lämnade jag, barnen och svärmor hemmet och styrde kosan mot Eskilstuna och Parken Zoo. En jättelyckad dag med en massa kikande på olika djur, lek i Fantomen land och karuseller på nöjesfältet. Åt en god lunch (där jag för övrigt sprang på min kompis Madde som jag inte sett sen i julas, mycket trevligt!) och senare smaskiga glassar.
Medan vi roade oss så fick pappan i huset vara hemma och bygga staket med svärfar. Och de gjorde ett bra jobb, antar att de tyckte att det var rätt så skönt med lugn och ro.

Djurparken var rolig, men tivolit var nog höjdpunkten.

Kom hem igen strax efter 16. Slängde in hela familjen i duschen och sen bar det iväg till min mamma på kalas. Min fina, goa mamma som blir 57 år idag. Där bjöds det på smarrigt grillat med bakad potatis. Och sen grillade bananer med Polly. Mums!

Ellen och jag gosar med sötaste lilla kusinen Alva.

Efter denna heldag somnade barnen snabbt och gott. Och vågar man hoppas att det kanske kan bli lite sovmorgon imorgon? Hoppas det!
Nattinatti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var en fin kväll, så roligt när alla träffas. Och vi växer hela tiden dvs blir fler & fler...
Men hua att man fyller 57, stämmer det verkligen, jag som känner mig jämgammal med mina 3 fina döttrar!
kram Mamma

Anna sa...

Mamma, du vet väl att så länge man är ung i sinnet så är den där siffran inga som helst problem!
Puss!