tisdag 14 juli 2009

Regnlek och staket

Hur var det nu, det finns inget dåligt väder... bara dåliga kläder?

Vi var på väg ut för att plantera lite och fixa i trädgården när det började regna. Jag valde att gå in och vänta ut regnet men det var inte ett alternativ tyckte barnen. Så nu är de ute och leker iförda regnkläder från topp till tå. Och har hur kul som helst. De plaskar med vatten och har lånat ut dockservisen som de häller och fixar med.

Vid balkongkanten rinner det ner vatten... klart man samlar i en kopp.

Ellen lagar mat...

Sen måste jag ju visa er staketet som Henrik och svärfar byggde igår. Nu ska vi bara bestämma hur grindarna ska se ut. Vi var först inne på att de skulle vara likadana som staketet, men jag vet inte - det kanske blir för mycket bågar.
Nån som har nån bra idé?

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Vilka färgglada regnkläder!
Och fint staket! Har ingen aning om grinden dock! Kanske böjning fast åt andra hållet. Så konkav istället för konvex eller något :)

Anonym sa...

Staket-tycke.....
Jag tror att grinden ska se ut som staketet men att böjen går över båda grindarna dvs en halvböj per grind.
Eftersom ni har en annan modell runt altanen så tror jag det blir för mkt med ännu en variant på grinden. Dessutom är staketet väldigt snyggt, lätt & luftigt!
kram mamma

Anna sa...

Mamma; Det var precis så vi hade tänkt, att en hel böj blev hela grindbredden dvs en gring blev halva böjen.
Ett annat alternativ som har diskuterats är kryss för att binda ihop det hela med altanen. Men som du säjer, det kanske blir för mycket olika...