lördag 18 juli 2009

Stress...

Är alla lika stressade som jag innan jag far på semester?
Jag hatar allt packande och funderande på VAD jag har glömt. Det går runt, runt i huvudet och jag blir mer och mer stressad. Nästan så jag känner att det inte är värt att åka iväg utan att det vore smidigare att stanna hemma.
Och som den kontrollmänniska jag är så kan jag inte överlåta allt för mycket av packningen på maken heller. För då skulle jag ändå vilja gå igenom väskorna för att kolla att allt kommit med. Så han packar sina saker och lite teknik och fixarprylar och jag packar till mig, barnens grejjer, maten och allt annat småpill. Och så samordnar vi ihop oss på slutet.

Tur är i allafall att den där stressen och olustkänslan släpper så fort man är på väg. För så fort vi har låst dörren och kastat loss, så kommer den andra känslan... Jaja, har vi glömt nåt så löser det sig...
Hur underligt är inte det? Varför stressa och nästan gå upp i atomer över nåt som ändå inte gör nåt sen?
Nää, jag får försöka sansa mig lite...

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag förstår precis vad du menar systeryster, jag är likadan när vi ska någonstans. Uppstressad och på rätt dåligt humör. Även om vi bara ska till Källby och jag VET att det finns massor av affärer man kan handla i om man glömt något... Och det värsta är väl att jag varje gång muttrar och gnäller på Daniel att han inte packar mer än sina egna saker, trots att jag egentligen inte vill att han ska packa barnens saker eftersom jag vill bestämma själv vilka kläder de ska ha med sig. Barnsligt som bara den.

Men tänk vad skönt ni kommer ha det när ni väl kommer iväg. :-) Härligt med ett par veckor på sjön! När åker ni, idag eller imorgon?

Puss!

Anonym sa...

I know the feeling... :)

Ha en härlig semester med fint väder och många mysiga stunder att minnas när vintermörkret faller på!

Anna, Fair and True sa...

Ni ska ju inte till ödemarken eller ett u-land så det går ju att köpa det mesta om man glömt något. Men jag förstår känslan ändå!

Ha så jättekul på seglingssemestern! Peter är också ute och seglar den här veckan, t o m fredag, med några polare. Men tror de håller sig i Stockholms skärgård. Antar att ni drar söderut?

Kram!