måndag 18 oktober 2010

In five days


Nu börjar det närma sig. Bara 5 dagar kvar innan vi far iväg. 17 dagars avkoppling. Bara familjemys, sol, bad, god mat och lite utflykter.
Behöver jag säga att jag längtar?

Men först måste jag bli frisk från min envisa och elaka förkylning. Gick hem tidigare från jobbet idag och har sovit och vilat hela eftermiddagen/kvällen för att försöka bli piggare. Hoppas nu på att en god natts sömn (så god den nu kan bli med denna envisa hosta) gör att jag orkar jobba imorgon. Det är i allafall tanken.

Sen ska maken hinna med en Osloresa i veckan oxå. Och ett styrelsemöte. Så nu ikväll har vi skrivit packlistor. Vilket egentligen bara är ett sätt att lugna mig eftersom det ändå är jag som packar det mesta. Och denna gång ska jag försöka att inte bli ett sådant där otrevligt, stressat packningsmonster på fredag kväll. Ska börja i tid och försöka komma ihåg att det finns både tvättmaskin och affärer i Espania så OM jag skulle råka glömma nåt så är det nog inte hela världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en envis förkylning! Vila nu & ta det lugnt så att du är frisk till er resa.... kram mamma

http://blogg.mama.nu/mamabloggen sa...

Å gud va underbart!!! Ni väljer verkligen rätt tid att åka ifrån detta rusk!Ha en härlig resa!

Håller med, mopedåkarna här i byn kör som idioter. Jag avskyr moppar och tycker att de borde förbjudas eller att man åtminstone höjer åldersgränsen. Nu har våra storkillar kommit över moppeåren helskinnade tack och lov, men det är ju bara en tidsfråga tills nån 15-åring utan omdömme kör på någon *rys*
Kram!