onsdag 20 oktober 2010

Läxhjälp?



Viktor håller på med läsläxan och nu har vi fastnat på ordet i mitten ovan. Vad sjutton är det för något? Det är i allafall något med bokstaven M i, så långt kan vi lista ut eftersom det är det de jobbar med denna vecka.
Förslag som vi har hittills är Majs eller Måne... Men vi tycker inte att det är så himla likt nåt av det egentligen...
Andra bra förslag på vad det ska föreställa mottages tacksamt.
.
Uppdaterat liiite senare: Pappan i huset är övertygad om att det är en måne. Den unga sonen är inte lika säker, men säger att "vi chansar väl på det då".

7 kommentarer:

http://blogg.mama.nu/mamabloggen sa...

Potatis skulle jag säga, men det gick visst inte!Va bra med så tydliga uppgifter!...

Elin sa...

Måne gissar jag också på! Och faktiskt innan jag läste att Henrik gissat på det. :)

Fast innan jag förstod att det skulle vara på M så gissade jag kaka. Man ser kanske vad man vill se. ;)

Anna, Fair and True sa...

Jag tror också är en måne!

Anonym sa...

Hej,
Det är klart att det är en måne med sina typiska kratrar.
Farfar

Anna sa...

Ok, Viktor och jag har förlikats oss med tanken att det nog är en måne. Men det finns väl tydligare måne-bilder om man ska få en sju åring att förstå vad som menas...

Kan tillägga att jag också tyckte att det såg ut som en potatis först :)

Anonym sa...

Jag håller också på måne, en måne som syns bättre om man vrider lite på huvudet! Då ser man en månmun & två ögon.... känns som att den liksom är "upp & ner". kram mamma-mormor

Preppy sa...

Jag tycker att det ser ut som en munk, men det är bara för att jag är sugen på just en munk!

Kramar, Karin