tisdag 25 september 2007

Ajaj!

Ikväll är det ruskigt synd om mig...
Har fått grymt ont i halsen, så nu sitter jag här i soffan under en filt med en kopp varmt the och kurerar mig.

Och så har jag fått nån tablett (Strepsils) av min käre make som man ska låta smälta i munnen... Tydligen har den en bakteiriehämmande effekt.
Hoppas att det funkar så att det onda är borta imorgon.

Och framförallt måste det vara bättre tills på torsdag för då ska vi gå på Nanne och ha kul.
Och då vill jag helst inte behöva kraxa allt för mycket. Och hur kul är det att äta god mat och dricka vin när hela halsen svider så fort man sväljer.

Nä, här blir det till att kurera sig!

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Krya på dig! Jag var också hemma idag men nu mår jag bättre och ska jobba imorgon.

I Storbritannien finns en variant av Strepsils som även är bedövande men den finns inte här vad jag har sett. Tyvärr.

Elin sa...

Hoppas du kryar på dig, snabbt. Är själv hemma med ont i halsen, en lätt yreksskada eller hur? Åh, vad kul att gå på Nanne Grönwall. Hon är bra, Lova gillar henne också. Skall du gå privat eller med jobbet.
Kram

Anna sa...

Lite bättre idag som tur är.
Så imorgon blir det Nanne tillsammans med goda vänner. Ska bli jättekul och jag tänker strunta i halsen och skråla med!
Får väl vara hes på fredag...