måndag 3 september 2007

Trött!

Både pappan och lillasystern i familjen har åkt på en dunderförkylning. Säkert är det nått som jag eller Viktor har burit med oss hem från dagis...

Ellen somnade som vanligt igår vid 19.30 tiden. Sen vaknde hon igen vid 22 (lagom då jag skulle lägga mig). Totalt täppt i näsan, ganska varm och ledsen. Lilla stumpan.
Det fick bli alvedon, näsdroppar, sovpuckar under sängen och lite välling.
Sen somnade hon om igen. Men sov oroligt hela natten, vaknade ungefär en gång i timmen.
Och eftersom H också var risig så blev det jag som fick ta vaknatten. Och gå till jobbet idag.
Så nu känner jag mig helt färdig och ska krypa ner i sängen.
Och håll nu tummarna att lilla fröken sover bättre inatt.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Här är det också krassligt. Jag är dassig och jag tror Alice på väg att bli det också. Jag fick väl en chock att träffa alla eleverna igen. :)

Synd att du inte är på hugget men när du kommer tillbaka fit for fight igen har jag en utmaning till dig i min blogg.

Hoppas på låååång natt i natt. :)

Anna, Fair and True sa...

Krya på dig, lilla Ellen!

Anonym sa...

Å va jobbigt det låter du måste vara jättetrött! Hoppas hon sovit bättre i natt!