tisdag 4 september 2007

Utmanad!

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. Jag gillar inte att komma sent. Ofta går det så långt som att jag är väldigt tidig istället. Tyvärr så är jag gift med en extrem tidsoptimist. Det tillsammans med två barn gör att vi nästan jämt är sena, vilket får mig att må dåligt.
Stressar tom till sånt som det inte gör så mycket om man är lite sen till typ dagis...

2. Jag är född med svår skelning på båda ögonen. Är opererad för detta när jag var två och fyra år. Idag är det ganska bra, men är jag trött så syns det lite ibland. Ibland kan jag då få frågan om jag ser lika bra på bägge ögonen, vilket jag gör.

3. Jag är INTE en kvällsmänniska. Maken tycker att det är lagom kul att jag alltid somnar i hans knä när vi ska ha myskväll och kika på film. Det allra värsta är nog att jag egentligen inte är någon morgonmänniska heller. Inte så att jag behöver sova till 11 men till 8-9 är skönt.

4. Jag har alltid drömt om att få en dotter. Därför blev jag väldigt glad när Ellen föddes. Inte så att jag inte hade älskat en till son lika mycket, men det känns mysigt att få vara både pojk- och flickmamma.

5. Min stora last här i livet är smågodis. Finns det nåt godare?

6. Jag är egentligen en ganska osäker person. Oroar mig för det mesta och kan ha ont i magen för småsaker. Antar att jag är ganska bra på att dölja detta dock eftersom jag flera gånger fått höra att "det ligger väl inte för dig att oroa dig".

7. Har inte varit hos tandläkaren på alldeles för länge. Måste verkligen beställa en tid, men bara tanken på det får mig att få ont i magen och ligga sömnlös.

8. Är urusel på att träna. Men det ska det bli ändring på nu! Har börjat stavgå och ska köpa ett simkort nu i veckan. Dessutom har jag ju en fin motionscykel som man kan nyttja när vädret är som idag (regnigt) och man helst inte vill sticka näsan utanför dörren.

Nu ska man då utmana 8 personer, men jag tror att de flesta redan har fått utmaningen vid det här laget. Men jag kan ju alltid utmana dig Anna i allafall. Och alla andra som känner sig manade, det är bara att ta för sig!

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Va! Bara jag? Jag som även fått den här utmaningen från annat håll och tänkt utmana dig! ;) Okej, jag måste fundera lite till på vad jag ska skriva.

Lotta sa...

Nä, det finns inget godare än smågodis. :D